Fen Bilimleri Öğretmeni Meryem Karaçam tarafından yapılan bu projenin amacı, öğrencilerin Fen Bilimleri dersinde zorlandıkları veya merak ettikleri sorular üzerinde düşünmelerini sağlamak, sınavlara hazırlık sürecinde motivasyonlarını artırmak, bağımsız problem çözme becerilerini geliştirmek ve iş birliği içinde öğrenme süreçlerine katkıda bulunmalarını teşvik etmektir.
Projenin uygulama süreci şu şekilde işlemektedir:
1.Öğrenciler, anlamakta zorlandıkları ya da çözemedikleri soruları bir kağıda yazar ve koridordaki panoya asar. Ayrıca, ilginç veya düşündürücü buldukları Fen Bilimleri ile ilgili soruları da paylaşabilirler.
2.Diğer öğrenciler, panoda asılı olan soruları inceleyerek çözebilecekleri soruları seçer. Çözümü bir kağıda yazarak sorunun altına ekler ve yeniden panoya asar. Öğrenciler, çözümleri arkadaşlarının incelemesi için bırakır.
3.Öğretmen, çözümleri kontrol ederek doğruluklarını değerlendirir. Yanlış veya eksik çözümler varsa, öğretmen öğrencilerle tartışarak doğru çözüme ulaşmalarını sağlar.
4.Uzun süre çözülemeyen veya öğrenciler için zorlayıcı olan sorular, öğretmen rehberliğinde sınıf ortamında tartışılır ve çözülür. Öğrenciler, problem çözme sürecinde farklı bakış açıları geliştirmeye teşvik edilir.